KarjeraNaujienosKontaktai
Apie įmonęKarjeraNaujienosKontaktai

HISK privatumo politika

Naudojame slapukus, kurie užtikrina tinkamą svetainės veikimą, padeda pagerinti jūsų naršymą, suteikia geresnę patirtį ir rodo aktualesnį turinį. Pasirinkite, ar sutinkate su slapukų naudojimu.

Priimti visus slapukus
Atsisakyti
Visos naujienos
Infrastruktūra
2024-12-19

Reikšmingiausi „HISK“ 2024-ųjų infrastruktūros projektai ir planai kitiems metams

Gyvenimo kokybę užtikrinančios infrastruktūros kūrėjai – AB „HISK“ 2024-uosius gali vadinti sėkmės metais: įgyvendintas ne vienas reikšmingas susisiekimo infrastruktūros projektas, pademonstruotas spartus augimas ir aktyviau pradėta žengti tvarumo keliu. Įmonė parodė gebėjimą prisitaikyti prie išaugusių rinkos poreikių ir pelnytai gali džiaugtis „TOP Įmonės 2024“ vardu.

Prisideda prie šalies saugumo infrastruktūros

AB „HISK“ šiemet prisidėjo prie svarbių Lietuvos saugumui infrastruktūros projektų. Vienas iš pavyzdžių – užbaigti infrastruktūros gerinimo darbai 15 km ilgio kelio ruože Pirčiupiai–Jašiūnai palei Rūdininkų poligoną bei pradėta 2 km atkarpos rekonstrukcija per Jašiūnų miestelį. Taip pat užbaigti infrastruktūros rekonstravimo darbai Pajuosčio aerodrome.

Kaip suplanuota, užbaiginėjami darbai ir Šiaulių oro uoste, kur bendrovė rekonstravo riedėjimo taką, įrengė naujus peronus, inžinerinius bei apšvietimo tinklus. Taip pat atlikti projektavimo darbai dviejose jungtyse su Lenkija: 9 km valstybinės reikšmės rajoninio kelio Lazdijai–Galiniai ruože bei 3,5 km valstybinės reikšmės rajoninio kelio Senoji Radiškė–Naujieji Alksnėnai ruože.

Demonstruoja tempą visuomenei reikšminguose objektuose

Džiugių žinių atnešė ir lapkritis, kai buvo iš esmės užbaigta kelio Vilnius–Utena 30 km atkarpa nuo Molėtų iki Utenos. Šiuos darbus „HISK“ atliko rekordiškai greitai – per devynis mėnesius.

Šių metų kovo pradžioje pradėtas 61 mln. eurų (su PVM) vertės projektas jau pilnai atidarytas visuomenei. 2025 m. darbai bus tęsiami – kelio atkarpoje nuo Nemenčinėlės sankryžos (21,5 km) iki Dasionių sankryžos (28,4 km), kur esama cementbetonio danga bus rekonstruojama į 2 + 1 tipo kelią. Blogiausio Lietuvoje titulą pelnęs kelias yra viena pagrindinių Lietuvos transporto arterijų, vedančių iš sostinės į aplinkines savivaldybes šiaurės rytų kryptimi. „Via Lietuva“ duomenimis, per parą šiuo keliu pravažiuoja apie 9 tūkst. automobilių.

Taip pat „HISK“ išlaikė darbų tempą ir Kauno oro uoste  –  čia atliko šiaurinio perono, riedėjimo tako ir apvažiavimo kelių statybos bei rekonstravimo darbus. Vos po 100 dienų nuo projekto starto, šių metų liepos viduryje, atvertas 470 m ilgio ir 52 m pločio lėktuvų riedėjimo takas su įdiegtais naujos kartos LED signaliniais žibintais. Planuojama, kad iki 2025 m. pavasario projektas bus visiškai užbaigtas, įrengus orlaivių stovėjimo aikšteles – iš viso numatyta, kad čia vienu metu galės būti 14 C kategorijos orlaivių. Taip pat bus įrengta 1 C kategorijos orlaivių variklių bandymo aikštelė.

Žingsnis į žaliosios energijos infrastruktūros projektus

Vasaros pabaigoje paskelbta, kad „HISK“ laimėjo 42 MW 6 vėjo jėgainių parko pamatų ir infrastruktūros rangos Kauno rajone projektą. Bendrovė atliks privažiavimo kelių statybos darbus, rekonstruos melioracijos tinklus, įrengs elektros kabelius bei vėjo jėgainių pamatus.

Beveik 12 mln. eurų (su PVM) vertės projektas prisidės prie Lietuvos energetinės nepriklausomybės didinimo, padės sumažinti išmetamo anglies dioksido kiekį bei švaria energija aprūpins apie 31 tūkst. namų ūkių per metus​. Savo dalies darbus bendrovė suplanavusi užbaigti iki 2025 m. pabaigos, o visas projektas numatytas užbaigti iki 2026 m. gegužės.

Taip pat gruodį „HISK“ pasirašė beveik 40 km transporto kelių ir 41 vėjo elektrinių statybos aikštelės Jurbarko rajone projektavimo darbų sutartį.

2025-aisias laukia neapibrėžtumas susisiekimo infrastruktūros rinkoje

Planuojama, kad 2025-aisiais mažės bendras kelių finansavimas. Valstybės išlaidos keliams turėtų siekti 784 mln. eurų, o tai yra net 11 proc. mažiau nei šiemet.

Tikėtina, kad karinio mobilumo ir infrastruktūros projektams Lietuvos valstybė galės skolintis, jei susiklostys palankios ekonominės aplinkybės, tačiau situacija paaiškės tik antroje metų pusėje.

„Siekdama tvaraus ir ilgalaikio verslo vystymo, tačiau esant neapibrėžtam Lietuvos kelių infrastruktūros finansavimui, „HISK“ ir toliau plės savo veiklos geografiją bei įvairaus profilio projektų portfelį. Tai reiškia, kad aktyviau dalyvausime tvarios energetikos, gynybos bei privataus sektoriaus projektuose, kartu ugdydami diversifikuotą ir platesnę kompetenciją bei tobulindami projektų valdymo sistemą“, – dalijasi Robert Ziminski, „HISK“ generalinis direktorius.

Nepaisant tvyrančio neapibrėžtumo, bendrovė kitąmet tęs pradėtus darbus magistralinio kelio Vilnius–Utena ruože nuo 21 km iki 28 km, krašto kelio Paliūniškis–Vabalninkas atkarpoje nuo  9,1 km iki 20,4 km ir krašto kelio Pirčiupiai–Jašiūnai atkarpoje nuo 24,8 km iki 26,6 km. Taip pat Kaune bus tęsiami jungiamosios gatvės nuo Šiaurės pr. iki sklypo Islandijos pl. 61 projektavimo darbai.

Pirmoje metų pusėje „HISK“ užbaigs Ukmergės pietinio aplinkkelio techninio darbo projekto ir rajoninio kelio Pagojis–Butkiškė–Kražiai ruožo nuo 7,5 km iki 14,1 km kapitalinio remonto projekto parengimą.